10 خصوصیت ویندوز 7
کامپیوتر برای همه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
10 خصوصیت ویندوز 7
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [چهار شنبه 3 مهر 1392] [18:14]

 

ویندوز 7 جدیدترین سیستم‌عامل تولید مایكروسافت است كه این غول نرم‌افزاری، آن را در 22 ژوئیه سال جاری به بازار عرضه نمود. كمتر از سه سال پیش ویستا _ یكی دیگر از سیستم‌عامل‌های مایكروسافت _ وارد بازار شده است؛ سیستم‌عاملی كه با انتقادات بسیاری از سوی متخصصان و كاربران مواجه شد. در زیر به طور خلاصه 10 ویژگی برتر ویندوز 7 را با هم مرور می‌كنیم:


1. ابزار Available networks بر taskbar اگر شما از لپ‌تاپ استفاده می‌كنید و می‌خواهید فقط به خاطر بهره‌مند شدن از همین امتیاز ویندوز 7، آن را بر رایانه‌تان نصب كنید، دست نگه دارید. این كار، بیهوده است. همانند بسیاری از ایده‌های خارق‌العاده، موضوع خیلی ساده است: بر taskbar رایانه‌تان كنترل داشته باشید. به این صورت كه با ماوس یك بار بر آن كلیك كنید. حال شبكه‌های Wi-Fi موجود به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌توانید به هر كدام كه مایل بودید، وصل شوید. در ویندوز ویستا قضیه بر عكس است چرا كه شما برای اتصال به یك شبكه Wi-Fi جانتان به لب می‌رسد!

2. كم شدن پاپ‌آپ‌های آزاردهنده كاربران ویستا با رگبار پاپ‌آپ‌هایی كه این سیستم‌عامل ردیف می‌كند، آشنا هستند. این پاپ‌آپ‌ها به موضوعاتی از این دست می‌پردازد: تنظیمات دیواره آتش ویندوزتان را بررسی كنید؛ به Windows Defender توجه كنید؛ رایانه شما می‌تواند از به‌روزرسانی‌ها استفاده كند و ... . در ویندوز 7 بیشتر این پیام‌ها در محدوده notification area در taskbar گنجانده شده است تا شما به دلخواه و طبق سلیقه خود با آنها تعامل داشته باشید.

3. HomeGroup با استفاده از این قابلیت، به اشتراك‌گذاری فایل، موزیك و تصاویر در تمام رایانه‌هایی كه از طریق یك شبكه خانگی به هم وصل هستند، بسیار آسان می‌شود. با بهره‌گیری از HomeGroup، هر كاربر می‌تواند آنچه را كه به اشتراك می‌گذارد، از رایانه خود كنترل كند. ضمناً هر رایانه‌ای كه از ویندوز 7 استفاده كند، اگر به شبكه وصل شود، بطور خودكار HomeGroup را می‌یابد. البته برای وصل شدن، به یك پس‌ورد نیاز است.

4. Device Stage Device Stage یك رابط كاربری جدید در ویندوز 7 است كه با لوازم جانبی رایانه از قبیل تلفن، دوربین و چاپگر تعامل دارد. این ویژگی نه تنها تمام اطلاعات مربوط به دیوایس شما را به نمایش می‌گذارد، بلكه تمام برنامه‌ها و سرویس‌هایی را كه می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، در یك جا گرد می‌آورد.

5. BitLocker برای USBها BitLocker نوعی ابزار رمزنگاری است كه در ویستا ارائه شد؛ اما فقط برای بعضی نسخه‌ها و فقط برای boot drive یك PC. در ویندوز 7 شما با استفاده از BitLocker می‌توانید تجهیزات USB نظیر فلش‌مموری‌ها را رمزنگاری كرده و برای آنها پس‌ورد قرار دهید. در این صورت اگر این تجهیزات گم شود، فایل‌های شما ایمن و دست نخورده باقی خواهد ماند.

6. بوت سریع‌تر مشاهدات ما در مورد بعضی رایانه‌هایی كه از ویستا استفاده می‌كنند، این است كه پس از روشن كردن سیستم باید بروید و یك فنجان چای نوش جان كنید و آن وقت به سر كار خود بازگردید و بطور واقعی از سیستم‌تان استفاده كنید! در ویندوز 7 قضیه برعكس است. زمان بوت شدن این سیستم‌عامل فقط 30 ثانیه طول می‌كشد. ظاهراً به طور كلی ویندوز 7 نسبت به ویستا _ حتی در شرایط سخت‌افزاری مشابه _ از سرعت پاسخگویی بیشتری برخوردار است.

7. Libraries كتابخانه‌ها یا همان Libraries عملكردی مشابه فولدرها دارند با این تفاوت كه آنها خیلی راحت محتویات و فایل‌های پراكنده در جاهای مختلف را در یك مكان گرد می‌آورد. به عنوان مثال كتابخانه تصاویر (Pictures library) به شما اجازه می‌دهد كه تمام تصاویر و عكس‌هایی را كه شما به آنها دسترسی دارید، تماشا كنید. حالا این تصاویر ممكن است در فولدرهای مختلفی بر هارد رایانه شما یا حتی اشتراك شبكه‌ای پخش و پلا باشد.

8. User Account Control User Account Control یا به اختصار UAC، قابلیتی است كه به منظور بهبود امنیت، در ویستا عرضه شد ولی بعدها ثابت شد كه این ویژگی بسیار آزاردهنده و دست‌‌وپاگیر است. علت هم آن است كه وقتی كاربر بخواهد Device Manager را باز كند، درایوری اضافه كند یا خیلی كارهای دیگر، یك پاپ‌آپ ظاهر می‌شود و از او تأیید می‌خواهد. در ویندوز 7، UAC حذف شده است؛ بنابراین كاربران می‌توانند خیلی از كارها را بدون حضور سرزده این ابزار _ كه در مورد پیكره‌بندی یا اختیارات administrator سؤال می‌كند _ انجام دهند.

9. قابلیت چندلمسی (Multi-touch) در سیستم‌هایی كه از قابلیت touch screen بهره‌مندند، با استفاده از ویندوز 7 می‌توان اطلاعات را به شیوه اشاره‌ای وارد كرد و یا آنها را كنترل نمود؛ مشابه آنچه كه در آیفون اپل می‌بینیم. با این تفاوت كه در ویندوز 7، این ویژگی نه فقط با آن دسته از برنامه‌هایی كه برای ویندوز 7 ساخته شده است، بلكه تقریباً با تمام برنامه‌ها كار می‌كند. این بدان معناست كه شما با لمس صفحه‌نمایش می‌توانید: برنامه‌های مورد نظرتان را اجرا كنید، از انگشت خود برای اسكرول كردن صفحات اینترنتی و مستندات Doc بهره ببرید و حتی در برنامه Paint خط خطی كنید!

10. ویستا نیست ویندوز 7، ویستا نیست. در مورد این موضوع خیلی صحبت شده و پرداختن به آن تكرار مكررات است.
منبع: v3.co.uk


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،